Evening Bike Commute

Na těhotnou cyklistku je radost pohledět. Nejen, že má krásnou vysportovanou postavu, fyzickou kondici nutnou k následujícím porodním útrapám, ale i dobrou náladu z aktivně prožívaného těhotenství. Musí však dodržovat několik zásad a pravidel. Pojďme se na to podívat zblízka.

Pokud jste žena, která aktivně sportuje a pravidelně jezdí na kole, nemusíte se svého koníčka či dopravního prostředku vůbec zříkat. A v prvních měsících těhotenství už vůbec ne. Některé z nás sice dávají přednost k tomu, aby se první tři „rizikové“ měsíce nedělalo vůbec nic, nicmeně jsou to pravě tyto měsíce, kdy se tělo fyzicky až tolik nemění a tudíž vás v pohybu nic neomezuje. Pokud však máte bezproblémový průběh těhotenství a cítíte se nadmíru dobře, není se čeho bát.

Pokud si do internetového prohlížeče zádáte pojem „těhotná cyklistka“ zobrazí se vám katastrofální nehody v rušném provozu, pády končící pod koly aut či rovnou kotrmelce do propastí typu Macocha. Proč si každý myslí, že okamžikem otěhotnění se žena mění v nešikovné trdlo, které nedokáže chvíli rovně držet řidítka, tomu nerozumím. Samozřejmě je nutné dávat si velký pozor a jezdit opatrně, ale řekněte mi, která těhotná žena toto nedělá, která na sebe není opatrná ? I ta největší závodnice, bude každou minutu myslet na své miminko a nebude se pouštět do zbytečně riskantních jízd. Není důvod, proč se na kole nesvézt, nepodniknout i delší výlet, případně v lehkém tempu netrénovat. Kolo je totiž milostrdné i v tom, že se na něm dá i jen rekreačně projet a námaha je opravdu jen zanedbatelná.

Na kole doporučuji v těhotenství několik zásad. Za prvé vyhnout se opravdu rušnému provozu. Takže prosím nekřižujte několikaproudé rychlostní tahy. Těhotným ženám stále funguje aktivita v oblasti za očima a tudíž přepokládám, že si k jízdě vyberou příjemné cyklostezky či přírodní cesty. Také se pravděpodobně nebudou pouštět do náročných jízd, pokud o tomto sportu doposud jen četly.  Kvalitní funkční oblečení, přiblba, reflexní prvky, nějaká ta svačinka a dodržování pitného režimu, je snad samozřejmostí. Je fajn, že kolo spoustu věcí uveze (narozdíl od běhání) a tak se nemusíte bát, vzít si potřebné věci sebou. V posledních týdnech doporučuji vozit i tašku do porodnice !

Hodně disktutované téma je, jezdit či nejezdit v terénu a jak pak to je s těmi otřesy. Samozřejmě se vyhněte sjiždění schodů, přeskakování kořenů, či různým free ridovým trikům. Tedy poskákování na zadním, či předním kole odložte na příští sezónu. Pravidelné sjíždění obrubníku, také nebude uplně vhodné. U rampu vynechte úplně. Ale teď vázně. Pokud jste zdatná, šikovná cyklistka, která s naprostou jistotou zvládá terén po technické stránce, asi vás pár kořenů na cestě nerozhodí. Ale vyhledávat je přímo nemusíte. Pokud však si nejste jistá ani na rovném chodníku před domem, je asi jasné, že přírodní cesty a možná i kolo samotné, je pro vás zapovězeno.

Další nespornou výhodou je dostatek svěžího vzduchu, tedy to co vás často zachrání od těhotenských nevolností. Boj s těhotenskou zácpou již nebude bojem. Cyklistika také nezatěžuje klouby, což je v těhotenství přímo výhra v loterii. Blahodárně působí i na krevní oběh a prevenci krevních sraženin. Prostě pohyb je zdravý o tom žádná, nebude tomu jinak i v těhotenství. Takže přeji šťastnou jízdu až do finále, kdy vám bude odměnou malý, usměvavý a vytrénovaný uzlíček.

 

Alena – Sportovní maminka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share: